Καλοκαίρι & Τροφές που ενυδατώνουν (από την Μαριάννα Παπακωνσταντοπούλου)

Σύμφωνα με τον παλιό καλό κανόνα, ένας οργανισμός για να παραμείνει υγιής χρειάζεται 8 με 10 ποτήρια νερό την ημέρα. Η ενυδάτωση του οργανισμού είναι απαραίτητη για να εκτελούνται σωστά όλες οι λειτουργίες του, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, που οι θερμοκρασίες είναι υψηλές.

Αυτό μπορεί να φαίνεται ανέφικτο κάποιες μέρες, αλλά στην ουσία δε χρειάζεται να πιει κανείς όλο αυτό το νερό. Γιατί; Επειδή περίπου το 20% της ημερήσιας πρόσληψης νερού προέρχεται από στερεά τρόφιμα, κυρίως φρούτα και λαχανικά.

Είναι σημαντικό να συνεχίσετε να πίνετε άφθονο νερό, ενώ μπορείτε να ενισχύσετε τον οργανισμό σας, καταναλώνοντας τις παρακάτω εξαιρετικά ενυδατικές τροφές που αποτελούνται κατά 90% από νερό.
Μερικές από αυτές, είναι:

  • Φράουλες (Περιεκτικότητα σε νερό: 91,0%)

Οι φράουλες μπορούν να αναμιχθούν σε ένα smoothie ή να συνοδέψουν ένα άπαχο γιαούρτι. Ο συνδυασμός αυτός αποτελεί ένα εξαιρετικό σνακ, καθώς, εκτός από νερό περιέχουν υδατάνθρακες, φυτικές ίνες και πρωτεΐνες.

  • Καρπούζι (Περιεκτικότητα σε νερό: 91,5%)

Είναι προφανές για το καρπούζι ότι είναι γεμάτο από νερό, αλλά αποτελεί επίσης μια από τις πλουσιότερες πηγές λυκοπενίου, ενός αντιοξειδωτικού που καταπολεμά τον καρκίνο και που βρίσκεται στα κόκκινα φρούτα και λαχανικά.

  • Γκρέιπφρουτ (Περιεκτικότητα σε νερό: 90,5%)

Οι ερευνητές λένε ότι οι ενώσεις που υπάρχουν στο συγκεκριμένο φρούτο βοηθούν στην καύση του λίπους και στη σταθεροποίηση του σακχάρου του αίματος.

  • Αγγούρι (Περιεκτικότητα σε νερό: 96,7%)

Έχει τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε νερό από οποιαδήποτε άλλη στερεά τροφή και είναι τέλειο για σαλάτες, αλλά και μόνο του κομμένο σε φέτες. Αν θέλετε να ανεβάσετε την ενυδατική σας δύναμη, φάτε όσο περισσότερο αγγούρι μπορείτε. Αναμείξτε το με άπαχο γιαούρτι ή φτιάξτε μια παραδοσιακή χωριάτικη.

  • Μαρούλι iceberg (περιεκτικότητα σε νερό: 95,6%)

Τo μαρούλι iceberg αποτελεί μια εξαιρετική διατροφική επιλογή. Οι ειδικοί το συστήνουν συχνά σε όποιον αποφεύγει τα σκούρα λαχανικά όπως το σπανάκι ή το κλασικό μαρούλι, καθώς περιέχει φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ και βιταμίνη Κ. Το τραγανό μαρούλι iceberg έχει την υψηλότερη περιεκτικότητα σε νερό από οποιοδήποτε άλλο είδος μαρουλιού. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σάντουιτς ή ως βάση για μια υγιεινή σαλάτα κοτόπουλο.

  • Ντομάτες (περιεκτικότητα σε νερό: 94,5%)

Κομμένες σε φέτες ή σε κύβους, οι ντομάτες θα είναι πάντα η κύρια βάση για τις περισσότερες σαλάτες και τα σάντουιτς. Δεν θα πρέπει επίσης να ξεχνάει κανείς τα ντοματίνια που επίσης είναι εξαιρετικά ενυδατικά. Η ντομάτα τρώγεται με χίλιους τρόπους είτε ως σαλάτα, είτε ως σάλτσα, είτε μέσα στα φαγητά.

Τέλος, καλό είναι να αποφεύγετε την κατανάλωση αλκοόλ τις ημέρες με πολύ υψηλές θερμοκρασίες μιας και το αλκοόλ αφυδατώνει τον οργανισμό. Όταν αυτό γίνεται, καλό είναι να αναπληρώνετε τα υγρά του σώματός σας με περισσότερα ποτήρια νερό !!

H Μαριάννα Παπακωνσταντοπούλου είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με Μεταπτυχιακές Σπουδές στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο στον τομέα της Αθλητικής Διατροφής.
http://www.dietaction.gr/